Sunday, September 14, 2014

USA Resa

Hej Alla. Oscar här!
 
Tänkte visa lite bilder från min resa till USA som jag hemkom från förra lördagen.
 
Desvärre har jag inte så många bilder men ni får nöja er.
 
Först åkte jag till Chicago där jag mötte upp den kollega som jag skulle undervisa de nyanställda med de fölgande två dagarna. De är traineer och går Jump School som var samma 3 månaders introduktion som jag gick när jag började.

Här är en bild från min första joggingtur i Chicago. Notera tjejen som tar en selfie i nedre högra hörnet.
 
Här är ytterligare en joggingbild - denna tagen lite tidigare under joggingturen.

Första dagen i Chicago så var det lite meet & greet och introduktioner. Vi pratade också lite om "teorin" bakom hur vårt företag vill att man säljer våra produkter och hur man skall interagera med våra klienter.

Amerikanerna gillar sina skyltar.


På kvällen var det middag och efterföljande stoj och stim. Vi avslutade med kebab kl 03h30.

Dagen efter var stämmningen stilla i klassrummet och man kunde nästan höra ljudet av bankande skallar. Dagen spenderades med mer praktiska övningar angående vad vi säljer och hur man skall besvara frågor från kunder.

På fredagen var traineerna på besök i en fabrik så jag gjorde en presentation om Afrika för Chicagokontoret.

Därefter bar det av till New York där jag spenderade en långhelg, måndagen var helgdagen Labour Day, med att gå och cyckla genom staden. Jag träffade också en del kompisar och kollegor.

Bra Bourbonurval


New York city från Brooklynhållet.

Freedom Tower

På måndag kvällen åkte jag till huvudkontoret i Stamford som ligger i Connecticut ca 45 min från New York City.

Där mötte jag en massa folk som bestämmer. Jag fick också spela in en video där jag pratar om återförsäkring - jag misstänker att ni inte kommer att kunna se detta mästerverk på er närmsta bio.

Efter nästan två veckor i USA så flög jag hem och möttes av et Joburg i full sol.

Ha det bra!
Oscar
 

No comments:

Post a Comment