Saturday, June 28, 2014

Midsommarhelgen






















På midsommardag sprang vi en halvmara (21 km) i Entabeni Game Reserve. Här finns alla Big 5 och massor av andra fina djur och det är fantastiskt att springa bland dem i en så vacker natur! Under ca 3 km springer man i ett område där ALLA big 5 finns, japp även Simba och hans kompisar. Lite nervigt och spännande. Rangers är ute längs rutten och håller koll så man kan känna sig säker. Det klassiska skämtet är så klart: "Du behöver inte springa snabbt, bara snabbare än den som är långsammast".

Tidig avfärd innebar fantastisk soluppgång, lite dimma och ca 0 grader.




Laddade och klara att springa.


Oscar värmer upp.



Startskottet går.


Musik i bushen.


Alltså denna miljö! Ingen dålig morgonjogg.


Jag såg inga Big 5, såg lite antiloper och två strutsar och mycket elefantbajs. Men Oscar fick se en flodhäst när han sprang just här där jag satt på huk för att ta denna bajsbild... 


Entabeni är parken somjag jobbade i som guide för Albatros när vi flyttade till SA. Här är Aubrey, head ranger som jag inte sett på över ett år och när han fick syn på mig hoppade han ut på vägen och hejade på. Så go!


Banan är extrem. Kolla här:


Dessa två bilder är tagna halvvägs upp för den branta backen. Ni ser hur långt det är till botten.



Mad it to the top!




Oscar kom i mål före mig så han kunde agera målfotograf när jag kom in.



Söta tjejer som kollade in målgången.


Liten vila efter loppet.


När vi kom hem var det snabbt in i duschen för att gå på midsommarfest hos Erik.



GOTT!

No comments:

Post a Comment